▲ Դեպի վեր

lang.iso lang.iso lang.iso

Հանգիստ ապրեք, մեզ զարգացում չի սպառնում

Մի անգամ այս թեմայով գրառում արդեն արել եմ, հիմա ուզում եմ ևս մի երկու դատողություն անեմ մեր ամենահավանական ապագայի մասին, որի ամենաբնութագրական գիծը, հավանաբար, ներկա վիճակի հետ համեմատած՝ զարգացման բացակայությունն է լինելու:

Մեզանում մի փոքր խոչընդոտ ունենք (այլ մեծ պրոբլեմների կողքին), որը հաղթահարելու կամք ու գիտելիք, ընդհանուր առմամբ, չենք ունենալու: Բանն այն է, որ հասարակական հարաբերությունները կարգավորվում են սոցիալական ինստիտուտների միջոցով՝ ընտանիք, կրթություն, պետություն (սա էլ է սովորական սոցիալական ինստիտուտ՝ տարբերվող գործառույթներով), բանակ և այլն: Սոցիալական ինստիտուտները (լատ. institutum - ավանդույթ) անդեմ կառույցներ են, որոնք ունեն ինքնակազմակերպան և ինքնակառավարման անհրաժեշտ ու բավարար միջոցներ, և քանի դեռ խանգարող չկա, նրանք բնականոն զարգանում են, զարգացնելով նաև ընդհանուր առմամբ հասարակական հարաբերությունները, հետևապես նաև՝ հասարակությունը: 
Օրինակ, երբ ընտանիքում երեխաներից մեկը երաժշտական հակումներ ունի, մյուսը՝ մաթեմատիկայի նկատմամբ, երրորդն էլ մեքենա վարել է սիրում, ուրեմն նորմալ ընտանիքի դեպքում առաջինը կոնսերվատորիա է գնում, երկրորդը դառնում է գիտնական, երրորդն էլ՝ վարորդ, և բոլորը երջանիկ են, երջանիկ են նաև նրանց ծնողները, որովհետև տեսնում են, որ երեխաները երջանիկ են՝ ամեն մեկը զբաղվում է իր սիրած գործով: Իսկ եթե այդ ընտանիքում անառողջ մթնոլորտ է, ապա երեքն էլ դառնում են միջազգայնագետ, հարկայինի աշխատող կամ նոտար ու դժբախտ պատուհաս դառնում իրենց ու հասարակության համար:

Սոցիալական ինստիտուտների բնականոն կյանքը խանգարելու շատ ձևեր կան, և դրանցից մեկի մասին էր նաև վերևի օրինակը. երբ սոցիալական ինստիտուտը սկսում է ապրել ոչ թե իր ավանդական, այլ՝ որևէ անձի կողմից հորինված սկզբունքներով (հոր, հրամանատարի, նախագահի և այլն), ապա հասարակությունը սկսում է ապրել իր համար օտար կյանքով, դառնում է ինչ-որ մեկի վատ երազի մասնակից: Մարդկանց մեջ սոցիալական ինստիտուտների կյանքը սեփական անձով պայմանավորելը իսկական հիվանդություն է, որը նկատելի է և՛ տանը՝ ծնողների կողմից, և՛ դպրոցում՝ ի դեմս տնօրենի կամ ուսուցչի կամայականությունների, և՛ բուհում՝ ի դեմս ինչ-որ մակարդակի որոշում ընդունողների, և՛ առհասարակ՝ պետության մեջ ամենուրեք:

Այդ մոլությունը մարդկանց մեջ մտնում է ընտանիքից և ավելի ուշ՝ սոցիալականցման ընթացքում: Եվ այդ հիվանդությունը մարդկանց մեջից հանել մենք, երևի թե, չենք կարողանալու, որովհետև պետք է փոխենք մեր պատկերացումները դաստիարակության, սովորելու, շփվելու, աշխատելու և պատասխանատու լինելու մասին: Եվ չենք փոխելու, որովհետև մեկ սերնդի կյանքը քիչ է դրա համար:

Թեպետ, ոչ մի վատ բան չէր լինի, եթե սոցիալական ինստիտուտը ղեկավարվեր ոչ թե ժամանակի փորձությունն անցած ավանդույթներով, այլ որևէ անձի կողմից, այն պայմանով, որ այդ անձի կառավարումը լինի ավելի ռացիոնալ, տրամաբանական և հիմնավոր, քան դարերի փորձը: Իսկ դրա համար պետք է փայլուն կրթություն ստանալ: Իսկ մեր դպրոցն ու բուհը խորը ճգնաժամի մեջ են: Այնպես որ՝ հայաստանյան իրականության մեջ մի փորձեք հաջողակ լինել, փորձեք երջանիկ լինել: Միևնույն է՝ զարգացում մեզ չի սպառնում, գոնե երջանկություն զգանք:

Մովսես Դեմիրճյան

Asekose.am-ի նյութերի հետ կապված Ձեր տեսակետը, պարզաբանումը կամ հերքումը կարող եք ուղարկել info@asekose.am-ին․ այն անմիջապես կզետեղվի կայքում
Հասարակություն ավելին